wtorek, 14 maja 2013

Tunika kombinowana - tutorial

Jak zapowiedziałam - tak robię :) 
Podzielę się z wami sposobem na elastyczne połączenie szydełkowej góry z tkaninowym dołem w moich kombinowanych tunikach. 



Potrzebne są: szydełkowy karczek i 2 kawałki materiału na dół oraz cienka gumeczka w oplocie tzw. kapeluszówka. 

Wymiary tkaniny zależą oczywiście od wymiarów gotowej tuniki - szerokość zależy od tego jak bardzo chcemy ją zmarszczyć, a długość wymierzamy odpowiednio do potrzeb. W moim przypadku wyglądało to tak:

 

Zszywamy boki tkaniny i podkładamy dół, a następnie w górny brzeg wszywamy blisko krawędzi (zygzakiem) gumeczkę, tak żeby jej nie przeszyć:

 

Po wszyciu ściągamy gumkę na szerokość szydełkowego karczku i zawiązujemy końce:


Teraz szydełkiem obrabiamy górę tkaniny, ujmując przy tym gumkę - dosyć luźno, żeby mogła się rozciągać. Obrabiamy półsłupkami - tak jak serwetki lub chusteczki:



widok na lewą i prawą stronę

Następnie łączymy za pomocą łańcuszkowych łuczków górę z dołem tuniki. Należy pamiętać, żeby dokładnie rozłożyć ilość łuczków. Ja pomagam sobie spinając agrafkami w kilku miejscach (na szwach i środku):


 Po połączeniu wygląda to tak:


Wykonane w ten sposób połączenie pozostaje elastyczne i tunika nie sprawia kłopotów przy zakładaniu, nawet gdy jest dość dopasowana w górnej części.

Ps. Mam nadzieję, że tutorial przyda wam się przed wakacjami i będziecie mogły paradować latem po nadmorskich deptakach w własnoręcznie wykombinowanych romantycznych tunikach :)

11 komentarzy:

  1. Dziękuję :-) Świetny pomysł :-) Postaram się skorzystać.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pochwal się koniecznie jak już coś wykombinujesz :)

      Usuń
  2. Chciałabym latem w takiej tuniczce paradować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic prostszego - teraz już wiesz jak to zrobić :)

      Usuń
  3. O, to czarna magia dla mnie nieszydełkowej, a mamy od lat na NIC nie mogę namówić, ale kiedyś kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to nie musi być szydełko - górę można zrobić ażurem na drutach, albo uszyć z gipiury. Efekt będzie podobny... :)

      Usuń
  4. Super pomysł, nie śpię szydełkuję i szyję, a mam komu, pozdrawiam♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam rozumieć, że produkcja w toku? Dziewczyny mają fajnie z taką mamą :) Nie zapomnij się pochwalić :)

      Usuń
  5. Dziękuję ślicznie :-) w najbliższym czasie biegnę do pasmanterii po kapeluszówke.

    OdpowiedzUsuń