sobota, 18 maja 2013

Łopatologiczna instrukcja szycia rolet

Uwaga nr 1: wymagana umiejętność wykonywania podstawowych działań matematycznych. Prosty kalkulator też się nada ;)
Uwaga nr 2 - zaleca się powiększenie zdjęć :)


Zaczynamy szycie :

x Rozmierzamy i przycinamy tkaninę odpowiednio do wymiarów okna. Mierzymy szybę okienną. Dla ułatwienia podaję sposób liczenia na przykładzie konkretnych wymiarów: wysokość 135 cm, szerokość 40cm. Siadamy wygodnie i zaczynamy wyliczanki:
 

A. wysokość okna + zapasy na tuneliki (1cm) + podłożenie (5cm) góry i dołu

A = 135 + 4x1cm (4 tuneliki) + 2x5cm (podłożenie góra i dół) = 149cm

B. szerokość okna + podłożenie boków (5cm) + dodatkowy 1cm, żeby roleta dobrze przysłaniała okno

B = 40cm + 2x(2cm+3cm) + 1cm = 51cm

x Obszywamy boki rolety tak aby gotowe podłożenie miało 3cm. Pozostałe 2cm to zapas na podwinięcie.



x W ten sam sposób szyjemy górny tunel. Gotowy ma także mieć 3cm.

x Rozmierzamy od górnej krawędzi tuneliki na poprzeczne usztywnienia, czyli szprosy. 
Żeby podniesiona roleta ładnie się układała  odległość każdego kolejnego tunelika zwiększam o 1cm. W naszej przykładowej rolecie wystarczą cztery szprosy zamontowane w odległościach:

- pierwszy szpros w odległości 26,5 cm od górnej krawędzi, czyli 23,5 cm od końca górnego tunelu,
- następna odległość to:

23,5cm + 1cm (przesuniecie) + 1 cm (tunelik) = 25,5cm

Nietrudno policzyć, że trzecia i czwarta będą miały kolejno:

25,5cm + 1cm (przesuniecie) + 1 cm (tunelik) = 27,5cm

27,5cm + 1cm (przesuniecie) + 1 cm (tunelik) = 29,5cm

 
  

Tunelik powstaje przez przeszycie złożonego materiału na szerokość stopki (0,5cm) - wtedy idealne pasuje do szprosów, które mają 4mm średnicy.


x Zszywamy dolny tunel, tak samo jak górny ma mieć 3 cm - odpowiedni dla listwy obciążającej o wymiarach 3mmx25mm

 

x Do tunelików przyszywamy ręcznie kółeczka przez które przewlekamy sznurek jak na zdjęciu poniżej:




x W tuneliki wciągamy szprosy, a w dolny tunel listwę obciążającą i wieszamy gotową roletę na mini karniszach:



 

Uwagi końcowe :)

Zamiast mozolnego rozliczania odległości i ręcznego przyszywania kółeczek można kupić specjalną taśmę do rolet rzymskich, wyposażoną już fabrycznie w kółeczka i po prostu naszyć ją z tyłu. Sposób na pewno łatwiejszy, ale moim zdaniem dużo mniej elegancki.

Po pierwsze taśma jest bardzo widoczna po lewej stronie, na prawej widać szwy ją mocujące. Poza tym odległości między kółeczkami są jednakowe i przy większych długościach rolety i sztywniejszej tkaninie po jej zwinięciu na oknie robi się mało estetyczna stercząca "buła". Zdecydowanie wolę ponaszywać sobie te kółeczka ręcznie. Nawet jeśli to trwa kilka wieczorów... Po tych wszystkich wyliczankach naszywanie kółeczek to czysty relaks;)


Szprosy, aluminiowe listwy obciążające i mnini karnisze kupiłam w zaprzyjaźnionym sklepie z firanami. 
Pozostałe niezbędne akcesoria, czyli końcówki do szprosów, kółeczka i sznurek w sklepie internetowym zajmującym się szyciem i sprzedażą rolet, ale można poradzić sobie w prostszy sposób. W prototypowej rolecie do pokoju Młodej wszyłam kółeczka... do ramiączek od biustonoszy dostępne w każdej pasmanterii :)
Końcówki do szprosów nie są niezbędne jeśli szprosy wykonane są z plastiku. Moje to włókno szklane i trzeba było w jakiś sposób zabezpieczyć końce. 

I to chyba wszystko. Starałam się opisać wszystko jak najbardziej szczegółowo. Gdyby jednak pojawiły się jakieś wątpliwości pytajcie - postaram się pomóc.  

Ps. Swoją drogą ciekawe, kto przebrnął do końca tego przydługiego posta? I komu udało się nie przysnąć w trakcie? :) 


Na prośbę Zpomnianej Pracowni podaję 
orientacyjny  koszt akcesoriów do rolet:

- tkanina: tu panuje pełna dowolność i rozpiętość cenowa :) Moja kosztowała 25zł/mb (szerokość 160cm).

- mini karnisze: 40cm - 12zł, 60cm - 16zł,  80cm - 20zł. Podana długość jest długością minimalną - rozsuwają się teleskopowo, więc gdy szerokość okna wynosi np. 52cm to kupujemy karnisz 40cm.

- szprosy (1 zł/mb) i listwy obciążające (aluminiowe 10zł/mb, z pleksi 5zł/mb), można poprosić sprzedawcę, żeby dociął je do odpowiednich długości.

- kółeczka 1zł/kpl (10 sztuk), sznurek 0,5zł/mb oraz zakończenia sznurka 1zł/2szt.

Oczywiście można zminimalizować koszy - tańsze są karnisze aluminiowe (mniej trwałe), a zamiast obciążnika aluminiowego zastosować pleksi lub drewniane listewki.
W pierwszych roletach, które uszyłam, za szprosy służą patyczki do baloników. Kółeczka do biustonoszy, kupione w pobliskiej pasmanterii też się nieźle spisują:)



Ale nawet w opcji najdroższej roleta własnej produkcji wychodzi znacznie taniej (60-70%) niż zamówienie uszycia w wyspecjalizowanej firmie.Czyli zdecydowanie warto się pomęczyć :)

108 komentarzy:

  1. O mamo jakie fajnie, "łopatologiczne" wyjaśnienie :) Może kiedyś skuszę się na uszycie takowej rolety :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę do tego wrócić bo po pierwszym razie nawet łopatologicznie to dla mnie za wiele :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, to w takim razie w tworzeniu zawiłych opisów szycia jestem lepsza niż Burda ;)
      Najlepiej chyba nie czytać na sucho, tylko wtedy gdy już zabierzesz się do szycia. Można zrobić wersję próbną z jakieś niepotrzebnej szmatki:)zanim kupisz materiał docelowy.

      Usuń
  3. Przekonałaś mnie - do nowych Żyrafkowych włości uszyję takie rolety :-) do tego czasu zdołam się dobrze zaprzyjaźnić z Twoją instrukcją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę miłego zaprzyjaźniania się :)

      Usuń
  4. Rolet są super! Przebrnęłam do końca :) Mogłabyś podać taki orientacyjny koszt tych akcesoriów na tą ilość rolet, które robiłaś? Najbardziej to mnie te akcesoria przerażają właśnie bo nigdy z nimi do czynienia nie miałam ;) No i super instrukcja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zupełnie inaczej miałam zamiar uszyć rolety, Twój sposób jest zdecydowanie lepszy, zabieram się do roboty. Dzięki za podpowiedź♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że mogłam pomóc. Owocnego szycia! :)

      Usuń
  6. a ja wiszę u siebie na blogu tutka na rolety....na pewno jeśli kiedyś go umieszczę dam tez odnośnik do ciebie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - ciekawe czy masz podobną technologię? :)

      Usuń
  7. Rewelacja, czuję to w paluszkach że jak będę miała chwilę czasu i troszkę kaski to tu wrócę tu po tą instrukcję, bardzo fajnie Opisałaś cały proces szycia!!!Dzięki :DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to uczucie mrowienia w paluszkach. Coś czuję, że już niedługo tu wrócisz :)))

      Usuń
  8. Dzięki za zestawienie kosztów, kochana jesteś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo - zestawienie miałam przygotowane wcześniej, bo sama byłam ciekawa ile mnie to wyniesie i w trakcie zakupów zapisywałam sobie koszty :)

      Usuń
  9. Jak tak jeszcze trochę się napatrzę, to zerwę moje stare rolety i uszyję tę według Twojego tutka... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie patrz, tylko bierz się za szycie :) Będziesz mogła podziwiać swoje :)

      Usuń
  10. dzięki za tłumaczenie ;) właśnie takie łopatologiczne.. do mnie trafia najszybciej hi hi. Zaraz biegnę szyć . Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę się zmusić, nie iść na łatwiznę, zaoszczędzić....uszyć:)
    dzięki za instrukcję-tego potrzebowałam:)
    uszyję do pokoju maluszka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Szycie nie jest trudne. Najgorsza jest matematyka, a potem to czysta przyjemność :) A szycie czegokolwiek dla dziecka to już mega przyjemność. Przy okazji gratuluję powiększenia rodziny i życzę, żeby maluch pojawił się na świecie bezproblemowo :)

      Usuń
  12. Fajny tutorial, naprawdę warto o nim pamiętać wykorzystam go na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki za tutorial!!! Ach, ta matematyka... Przymierzam się do szycia, ale jedna sprawa jest dla mnie niejasna: czy dobrze rozumiem, że każda kolejna od góry odległość między szprosami, po zszyciu tunelików na gotowej rolecie ma być o 1 cm większa, tzn. 1-sza = x; 2-ga = x+1cm; 3-cia = x+2cm; 4-ta= x+3cm? Dobrze zrozumiałam? Rozumiem, że chodzi o to, żeby roleta układała się w ładne, kaskadowe fałdy? Pozdrawiam, Asia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze zrozumiałaś :) Po podciągnięciu do góry roleta wygląda ładniej, bo warstwy układają się kaskadowo.

      Usuń
  14. Pięknie pokazany tutek,niechybnie skorzystam,gdyż koszt gotowej rolety mocno mnie zaskoczył:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że mogłam cię pozytywnie zaskoczyć :)

      Usuń
  15. Witam, proszę o informację z jakiego materiału są wykonane te cudne rolety?
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia jak nazywa się ten materiał, nawet ekspedientka w sklepie nie potrafiła mi powiedzieć. Wygląda jak bawełniana surówka, ale jest lekko impregnowany. Mam nadzieję, że chociaż trochę ci pomogłam. Pozdrawiam, liwias

      Usuń
  16. Opis cudowny,nawet ja,której szara komorka odpowiedzialna za zrozumienie instrukcji padła po narodzeniu- zrozumiałam:):):)Miłe Panie, w tym momencie jest przecena materiałów w Dekorii.Trwa do 28.10-można coś wybrać za mały pieniążek.Moż uda sie uszyć takie cudo,okno ma proszalną minę.Pozdrawiam serdecznie AUTORKĘ instrukcji.Lida

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też skorzystałam z tej rady i w ciągu 2 dni (weekend 26 i 27październik) uszyłam roletę synowi 110 cm x 190 cm. materiał za 35 zł metr. Na dolne kółeczka zastosowałam agrafki które sprzedaje się do karniszy. Na końcu sznureczka zrobiłam pętelkę i zapięłam agrafkę. Dzięki temu nie trzeba do prania ciągle odwiązywać sznureczków. Polecam . Lucyna

    OdpowiedzUsuń
  18. Przy szyciu tunelika na słomkę wychodzi za dużo materiału na górze tzn. na końcu szwu spodni materiał kończy mi się ok. 3mm wcześniej, co robię źle? Pomocy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy dobrze zrozumiałam, ale to chyba kwestia docisku stopki. Spróbuj sfastrygować przed przeszyciem :)

      Usuń
  19. Witam. Nareszcie konkretny opis :) Juz mnie oczy bolały od szukania jak przeciagnąc te sznurki,żeby działało,a tu nareszcie widac. Dzieki,zostawiam na skrócie,bo mam wielka ochote wziąć sie za to :). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc. Owocnego szycia zatem!

      Usuń
  20. Witam :) Na wstępie: świetne te roletki!
    Mam tylko pytanie dotyczące sznureczka do podciągania rolety...
    Po podciągnięciu jej do góry przywiązujesz sznurek do czegoś? Trzeba zamontować jakiś haczyk koło okna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w ramie okiennej mam zamontowany taki talerzyk jak przy żaluzjach, ale pewnie można spokojnie zamotać go wokół np. wkręta :)

      Usuń
  21. Rolety bardzo mi się spodobały. Dziękuję, że podzieliłaś się z nami swoim pomysłem.Przygotowałam wszystkie potrzebne akcesoria sznurek, kółeczka , patyczki i listwę drewnianą jako obciążnik. Mam jedną obawę. Ponieważ moja roleta będzie z tafty (lub podobnego materiału do tafty) obawiam się, że po wciągnięciu sznurków i przy podnoszeniu rolety do góry tunel górny (materiał), w którym będzie mini karnisz będzie się marszczył. Proszę, rozwiej moje wątpliwości.
    Pozdrawiam,
    Bożena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo prawdopodobne - tunel może się marszczyć. Możesz podkleić go od spodu sztywnikiem, bo fizelina może być zbyt cienka.
      W tych fioletowych na dole (też coś w rodzaju tafty) zastosowałam inny sposób. Na końcu tunelu (po stronie przeciwnej niż sznurki do podciągania rolety) zrobiłam pętelkę, którą zahaczam o uchwyt minikarnisza. Mam nadzieję, że w miarę jasno wytłumaczyłam. W razie problemów pisz, postaram się zrobić zdjęcia :)

      Usuń
  22. Od dawna mam przygotowane wszystkie materiały do rolety która miała zawisnąć w mojej kuchni tylko nie wiedziałam jak się za to zabrać, Twój tutorial niesamowicie mi pomógł! Skoro świt zabieram się do pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Opis: RE-WE-LA-CJA;)
    Jedno pytanie: gdy okno jest uchylone od góry, siłą rzeczy dolna część rolety odstaje, wpuszczając tym samym światło słoneczne do środka. Czy istnieje na to jakiś pomysł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to zbyt uciążliwe, bo ilość światła nie jest taka duża, ale myślę, że można temu zaradzić. Wystarczy na dole framugi okna zamontować haczyki, które zablokują odchylanie się rolety :)

      Usuń
  24. Ile centymetrów długości ma ostatnia, dolna część rolety (od ostatniego tunelu do dolnej krawędzi) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długość dolnej części rolety jest uzależniona od wysokości okna - w moim przypadku jest to 22.5cm.

      Usuń
  25. Witam! Czy mogłabyś jeszcze spisać "liste zakupów"? ;) Kółeczka, materiał, szprosy, sznurek, obciążnik, mini karnisz i co jeszcze?Coś do przytrzymywania podniesionych rolet pewnie, ale co...? Zrobiłam dzisiaj prototyp :P ze starej firanki, patyków, sznurka do bielizny i blaszanych podkładek prosto z garażu. A teraz myślę nad kupnem potrzebnych rzeczy i zrobieniu "fachowych" rolet:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie wszystkie akcesoria z orientacyjnymi cenami podałam na końcu postu na prośbę Liliany :) Sznurek wystarczy zakrecić wokół haczyka zamocowanego w ramie okiennej :)

      Usuń
  26. Rety, Livias- pomocy! ;( całe miasto przeszukałam szukając tych mini karniszy, ale nigdzie w tak rewelacyjnej cenie nie znalazłam! Wszystkie zaczynają się przynajmniej od 20 zł...Może pamiętasz jakiej firmy są użyte przez Ciebie karnisze- mam nadzieję, że przez internet je znajdę. Plissssss! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupowałam swoje w sklepie stacjonarnym, ale poszukaj na allegro. Z tego co się orientuję, jest tam z czego wybierać :)

      Usuń
  27. Kochana, z nieba mi spadłaś! prosty i niedrogi sposób, a już myślałam, ze bedę musiała brać kredyt na rolety! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. A jak przymocować rolety do okna? Czy wkręcenie śrubek nie spowoduje rozszczelnienia? Nie zniszczy okien?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowałam się na przewiercenie okien (są już po gwarancji) i nie zauważyłam jakiś zmian. Ale można kupić zaczepy które zakłada się na ramę okienną od góry bez konieczności wiercenia dziur :)

      Usuń
    2. Dziękuję. Niby proste, a człowiek ma tyle pytań. Będę próbować. Trochę tylko przeraża mnie, że moje jedno okno to cztery połączone razem, co daje szerokość 5 metrów. Każde z okien jest jeszcze dzielone na pół. Szukałam też listy zakupów...

      Usuń
  29. Bardzo ładnie się prezentują Twoje rolety. Szyłam też moim chłopcom do pokoju, ale na szelkach. Teraz się przymierzam do kuchennych rolet i tu już skorzystam z tej instrukcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy, że ktoś tu zagląda i korzysta z moich doświadczeń. A przy okazji zainspirowałaś mnie do uszycia kuchennych firanek na szelkach :)

      Usuń
  30. Witam serdecznie!
    A ja mam problem z wszyciem taśmy do rolet rzymskim. Materiał jest dosyć śliski, po wszyciu taśmy zwłaszcza boki są ściągnięte. Ciągle mi się marszy, już 2 razy prułam wszyłam 3 i dalej się ściąga. Co by Pani poradziła?
    Naciągam lekko materiał, taśmę prostuję ale nic już nie mam cierpliwości. Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ściągnięta jest taśma, czy materiał? Jeśli materiał, to można miejsca wszycia taśmy podkleić paskami fizeliny, żeby go usztywnić. Warto też przy szyciu lekko naciągnąć tkaninę. Mam nadzieję, że moje rady okażą się pomocne, bo do swoich rolet taśm nie wszywałam :)

      Usuń
    2. Moja maszyna tak ściąga materiał, i znalazłam na to sposób: od spodu podkładam papier i szyje razem z nim potem papier odrywam i gotowe. Wiem co czujesz bo mnie też szlag trafiał jak prułam i szyłam po kilka razy to samo. Czasem potrafi mi tak ciągnąc materiał z jednej strony że po uszyciu całości mam 2 cm róznice w długościach

      Usuń
  31. szukałam tutu takiej rolety tak długo... kupuje materiał i szyję. Daria22 :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Jeśli podciągasz rolete to ona się nie marszczy i nie przesuwa w tą strone co jest haczyk. Czy ta metoda spisze się jeśli powiesze roletę na karniszu, bo mam takie wrażenie że to wszystko bedzie się przesuwać ( marszczyć tak jak firanka czy załony). Wytłumaczyłam jak potrafiłam najlepiej jak nie zrozumiesz to spróbuje jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wiem o co chodzi - po prostu przewlekam sznurki od rolety przez otwór zaczepów mimikarniszy (ta część, która jest przytwierdzona do ramy okiennej). Napisz na maila, w razie czego zrobię zdjęcia - bo na sucho trudno to wytłumaczyć :)
      Ale myślę, że w przypadku sztywniejszych tkanin, dobrze obciążonych na dole nic nie powinno się marszczyć :)

      Usuń
    2. Hej, ja właśnie też jeszcze w sprawie mechanizmu sznurkowego - bo chciałabym sama go zrobić (o ile uda mi się uszyć roletę), ale za bardzo nie wiem, jak on w ogóle działa, jak dokładnie te sznurki są przewleczone i jak się go blokuje po podciągnięciu rolety..
      Trudno znaleźć jakiś tutorial nt. bo wszędzie są polecane mechanizmy gotowe, ale ja bym wolała sama zrobić, na mini karniszu - jak u Ciebie. Możesz coś o tym dopisać? W razie czego będę zaglądać tu do komentarzy. I może jeszcze coś o sznurku - jaki wybrać, żeby dobrze "chodził" - dzięki z góry, pozdrawiam!

      Usuń
  33. Przeglądam Twój tutorial n-ty raz. Chcę zrobić takie roletki na 4 skrzydła drzwi balkonowych. Czy możesz podać link do tego sklepu z firankami?:)

    OdpowiedzUsuń
  34. witam, szukałam długo bloga jak zrobić rolete rzymską nie wydając na to dużo pieniążków. Otóż mam mały problem z obliczeniem co ile mają być szprosy , mam okno wysokie na 113 licząc po szybie , według Pani wyliczeń wysokośc okna z zapasem i podłożeniem w moim przypadku wynosi 113+4*1+2*5=127 cm , to moje pytanie brzmi w jakiej odległości od krawędzi górnej mam zrobić pierwszy szpros i następne ?

    OdpowiedzUsuń
  35. oraz w przypadku okna balkonowego wysokość 190cm ile powinno być zakładek

    OdpowiedzUsuń
  36. Rewelacyjny opis. Właśnie się zastanawiałam nad zakupem gotowej rolety, ale jako szyjaca miałam wyrzut sumienia. I chociaż ostatnio wyjatkowa mało szyję, to temu wyzwaniu powinnam dac radę. Jeszcze raz dziękuję za tutorial.

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny tutorial. Właśnie się bardzo nieśmiało przymierzam do szycia rolet i twoja realizacja bardzo mnie zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Super blog. Super pomoc w szyciu. Blog warty polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  39. INSTRUKCJA JEST SUPER! NA PEWNO SKORZYSTAM!! :-) zastanawia mnie tylko jedno - jak sensownie wiązać sznureczek gdy roleta jest podciągnięta ?

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo pomocna instrukcja. Dużo pracy, ale można zrobić rolety samodzielnie :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Dziękuję za ściągę. Właśnie popełniłam pierwszą roletkę, wyszła bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Zastanawiam sie czy mozna takie rolety dostosowac do okien dachowych.??

    OdpowiedzUsuń
  43. Myślę że dachowe to też niezłe wyzwanie.Na zakończenie musiałby być haczyki u dołu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można u dołu zamontować drugi mini karnisz, który utrzyma całość przy ramie okiennej. Ale to przy zaciągniętej roletce. Do normalnego funkcjonowania musiałyby być zamontowane jakieś listwy boczne, które trzymałyby w "ryzach" całość :)

      Usuń
  44. W jaki sposób są zamocowane uchwyty na mini karnisze do ramy okiennej ? Planuję od dawna zrobić taką roletę ale zastanawiam się jak je przymocować do plastikowej ramy okna ?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam po prostu uchwyty od mini karniszy (są w zestawie) przykręcone do okna :) Okna są już po okresie gwarancyjnym, więc małe dziurki im nie zaszkodzą :)

      Usuń
  45. mam kłopot z kupieniem szprosików,pomóżcie!!!

    OdpowiedzUsuń
  46. A ja mam kłopot ze sznurkiem- nie wiem jak go przewlec, pomocy

    OdpowiedzUsuń
  47. Właśnie, jak przymocowac sznurek,żeby roleta ładnie wyglądała podwinięta i opuszczona. I jak go podciągać. Pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  48. Z nieba mi spadlas, Dobra Kobito. Wlasnie wycenili mi rolete rzymska na 390 zlotych! To ja sie sama do tego zabiore. Buziolki!

    OdpowiedzUsuń
  49. Cześć, bardzo dobrze opisane :) Proszę Cię powiedz jak rozwiązałaś problem sznurka i zaczepów? Tak aby można było "podwijać" rolety według uznania/potrzeby. Ja właśnie kupiłam materiały i zastanawiam się jak to zrobić, bez kupowania całego mechanizmu.

    OdpowiedzUsuń
  50. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  51. Wydaje mi się, że rolety to świetna alternatywa dla firanek. I chyba nie tylko ja tak myślę... To super, bo firanki nie są zbyt modne, a rolety wyglądają świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  52. Witam, baaardzo podoba mi się pomysł uszycia rolet rzymskich I zabieram się od pół roku za to ;) Myślę że w końcu dojrzalam do tego zwłaszcza że material leży już od tygodnia:) Powstaną z niego zaslony do salonu oraz dwie rolety. Mam pytanie dotyczące jednej z nich. Okno jest duże 180x180cm Rolete chce przytwirdzic do ściany przy suficie Wymiar rolety więc to 200x185cm (wys x szer) Czy Pani sposób się nada? Czy wymiary rolety nie są zbyt duże? Proszę o radę Z góry dziękuję i pozdrawiam (krawcowa ze mnie żadna:) )

    OdpowiedzUsuń
  53. Ciekawy pomysł na uszycie rolety. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam, a co to za sznurek i gdzie można nabyć?

    OdpowiedzUsuń
  55. Bardzo dziękuję. Tego szukalam. Wczezniej to bylo za trudne😀

    OdpowiedzUsuń
  56. Super pomysł dla kogoś, kto zna się choć trochę na szyciu. Ja wybrałam rolety na wymiar i jestem bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  57. Kobieto jesteś genialna. Właśnie kombinowalam jak tanim sposobem uszyć rolety rzymskie do przyczepy kempingowej. I już wiem jak to zrobię. Dziękuję.
    Ps. Kółeczka można kupić w Leroy Merlin pakowane po 50 szt. Karnisz tani w ikea obciążniki muszę wykombinować myślę że coś znajdę w markecie budowlanym 😊❤

    OdpowiedzUsuń
  58. Opis po prostu wyśmienity. Nawet ktoś kto ostatnio szył fartuszek w podstawówce (czyli jakieś 30 lat temu) jest w stanie sobie z tym poradzić. Ogromnie dziękuję za instrukcję. Moja roleta zawiśnie na balkonie jako ochrona przed słońcem.

    OdpowiedzUsuń
  59. Niedługo będę wybierać rolety do domu.

    OdpowiedzUsuń
  60. Zdolności do szycia to ja nie mam żadnych, więc własnoręczne uszycie rolety u mnie też nie wchodzi w grę. Ale podziwiam, jeśli ktoś tak potrafi. Też myślę nad jakąś ciekawą osłoną okien i chyba zdecyduję się na takie plisy https://www.agatarolety.pl/katalog/kategoria/plisy . Wyglądają ładnie, elegancko i nowocześnie. Takie plisy są też bardzo praktyczne, ponieważ można sobie zasłonić dowolną część okna. Są też różne sposoby montażu.

    OdpowiedzUsuń
  61. superrr, prościej się nie da :) dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  62. 34 year-old Programmer Analyst I Mordecai Candish, hailing from Keswick enjoys watching movies like Chapayev and Do it yourself. Took a trip to Teide National Park and drives a Aston Martin DB3S. Odwiedz strony

    OdpowiedzUsuń
  63. ... ale po co na boga szyć te rolety zwijane? Przecież jest tyle sklepów, ja rozumiem, niektórzy lubią rękodzieło czy musza mieć rolety na wymiar, ale takie można też zamówić np. tu, po co więc kombinować. :)?

    OdpowiedzUsuń
  64. Super, że jest taki duży wybór najróżniejszych dodatków, które umożliwiają stworzenie swojej własnej niepowtarzalnej aranżacji wnętrza. Ja od siebie mogę wam jeszcze polecić takie fajne tapety w pasy https://innetapety.pl/tapety-pasy .

    OdpowiedzUsuń
  65. Ciekawy pomysł na upiększenie swojego mieszkanka. Mały szczegół, a jak dużo zmienia.

    OdpowiedzUsuń
  66. Chętnie doradzimy, zainspirujemy i zamontujemy żaluzje, plisy, rolety dachowe i nie tylko https://www.lukasrolety.pl/rolety/

    OdpowiedzUsuń
  67. Rolety to mocna tematy. od kąd zamontowaliśm je w biurze mamy czyste okna :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Rewelacja. Mam ogromne okno w salonie i póki co nie stać mnie na roletę rzędu 800 zł jak wyliczyli mi w sklepie. Okno ma ponad 3 metry szerokości i ponad 2 wysokości. Czy w takim razie można uszyć trzy takie rolety ? Bo domyślam się że bez mechanizmu same sznureczki nie dadzą sobie rady.

    OdpowiedzUsuń
  69. Ciekawa jestem czy jeszcze tutaj bywasz bo przymierzam się i chcę właśnie taką prostą wersję bez wyszukanych mechanizmów. Zastanawiam się jeszcze, czy ściągasz do prania i jak to robisz jeśli tak. Razem ze sznurkiem zabezpieczając go jakoś? A instrukcja sztos 💪

    OdpowiedzUsuń